ତୁଷାର ନାଥ ମହାପାତ୍ରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ମୂଳ X ଡାକ୍ତି
ଓଡ଼ିଆ ଓଳିଆ: ଶ୍ରୀମା ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦଙ୍କ ଆଦର୍ଶ ଭିତ୍ତିରେ ଏକ ନୂଆ ସମାଜ ଗଢ଼ିବା
odiaolia.blogspot.com/2023/09/blog-p…
X posts in original by Tusar Nath Mohapatra @SavitriEra Ph. 9650065636 tusarnmohapatra@gmail.com
ତୁଷାର ନାଥ ମହାପାତ୍ରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ମୂଳ X ପୋଷ୍ଟ
ଗୀତ ବାଲା ଗୀତ କରନ୍ତୁ। କବିତା ବାଲା କବିତା କରନ୍ତୁ। ଫିଲ୍ମ ବାଲା ଫିଲ୍ମ କରନ୍ତୁ। ବୁଲିବା ଲୋକ ବୁଲନ୍ତୁ। ପାଟି ସୁଆଦ ବାଲା ମଉକା ଛାଡ଼ନ୍ତୁ ନାହିଁ। ବିଜ୍ଞାନ ବାଲା ବିଜ୍ଞାନ କରନ୍ତୁ। ଜ୍ଯାମିତି ବାଲା ଜ୍ଯାମିତି କରନ୍ତୁ। ବ୍ଯଙ୍ଗ ବାଲା ବ୍ଯଙ୍ଗ କରନ୍ତୁ। ସବୁ ହଉ କିନ୍ତୁ ଅଣଓଡ଼ିଆଙ୍କୁ କ୍ଷମତାରୁ ବିତାଡ଼ିତ କରିବାକୁ ଭୁଲନ୍ତୁ ନାହିଁ।
ସାଶେ (Sachet)
ଓଡ଼ିଶାରେ ଆଧୁନିକତାର ଉଦୟ ହେଉଥିବାବେଳେ
କେଦାର ଗୌରୀ, କାଳିଜାଈ, ଧରମା, ଓ ବାଜି ରାଉତ ଭଳି କେତେକ କାଳ୍ପନିକ ଚରିତ୍ରକୁ ଇତିହାସ ଭାବରେ ଗ୍ରହଣ କରିନିଆହେଲା। କେବଳ ସେତିକି ନୁହେଁ, ଜୟଦେବ, ଖାରବେଳ, ଓ କଳିଙ୍ଗ ଯୁଦ୍ଧର ସତ୍ଯାସତ୍ଯ ଏବେବି ବିବାଦୀୟ। ସେହିପରି ମାଦଳାପାଞ୍ଜି ବା ମାଳିକା କେତେଦୂର ବିଶ୍ବସନୀୟ ତାହା ନିରୂପଣ କରିବା କଷ୍ଟ।
ହଁ, ମରାଠା ବୀର ବାଜୀ ପ୍ରଭୂ ଦେଶପାଣ୍ଡେଙ୍କ ଅବଲମ୍ବନରେ ବାଜି ରାଉତର ସୃଷ୍ଟି।
en.m.wikipedia.org/wiki/Baji_Prab…
ତାଙ୍କ ଉପରେ ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦ ଏକ କାବ୍ୟ ମଧ୍ଯ ଲେଖିଛନ୍ତି।
incarnateword.in/cwsa/2/baji-pr…
ବହୁତ ହିନ୍ଦୁ ଲୋକଙ୍କୁ ହତ୍ଯା କରିଥିବା ଫୁଲନ୍ ଦେବୀ ମଧ୍ଯ ସମାଜବାଦୀ ପାର୍ଟୀର ସଦସ୍ୟା ଏବଂ ସାଂସଦ ହୋଇଥିଲେ।
ଅନୀତା ଦାସ (ଦୀର୍ଘ ଈ)
ଯଦି ଆପଣ ଆରବର୍ଷ ଏତିକି ବେଳକୁ ମୁଖ୍ଯମନ୍ତ୍ରୀ କ୍ଷମତା ଉପଭୋଗ କରୁଥବାର ଦେଖିବାକୁ ଚାହାନ୍ତି ତାହା ଖୁବ୍ ସହଜ। ଅଣଓଡ଼ିଆ ନେତାମାନଙ୍କର ଜୟଗାନ କରିଚାଲିଥିଲେ ଏହା ଅଚିରେ ସମ୍ଭବ ହେବ। ଗଣତନ୍ତ୍ର ସମ୍ବନ୍ଧରେ ବ୍ଯଥିତ ନହେଲେ ଯାହା ଚାଲିଛି ସେୟା ଚାଲିଥିବ। ମନେ ରହୁ ଯେ, ମୁଁ ଯେଉଁ ବିକଳ୍ପ ସୃଷ୍ଟି କରିଛି ତାର ଅନ୍ୟ କୌଣସି ବିକଳ୍ପ ନାହିଁ।
ସିନ୍ଦୁର କହିଯାଏ ସୁହାଗ ଶଙ୍ଖା କହେ (୨୦୦୭)
ଜୁଡ଼ୁବୁଡ଼ୁ ଓ ଜୁଡ଼ୁସୁଡ଼ୁ ଭିତରେ କିଛି ପ୍ରଭେଦ ଅଛି କି?
ଆପଣ ନିଜେ ସୃଷ୍ଟି କରିଛନ୍ତି ନା ଆଗରୁ କିଏ ବ୍ଯବହାର କରିଛନ୍ତି?
ନାକ ସୁଡ଼ୁସୁଡ଼ୁ ମନେ ପଡ଼ୁଥିବାରୁ ଟିକିଏ ଅଡ଼ୁଆ ଲାଗୁଛି।
ସୁନ୍ଦରଗଡ଼ରେ ମୁଁ ପ୍ରାୟ ଆଠ ବର୍ଷ ଥିଲି ଓ ରଙ୍ଗବତୀ ଗୀତ ସେହି ସମୟରେ ଆସିଥିଲା। ବଙ୍ଗଳା ସହ ତୁଳନା କରି କହିବି ଯେ ସମ୍ବଲପୁରୀ କହି ଶିଖିବା ବେଶୀ କଷ୍ଟ। ବ୍ଯାକରଣ ଓ ଉଚ୍ଚାରଣ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ଓଡ଼ିଆ ଓ ବଙ୍ଗଳା ପ୍ରାୟ ସମାନ କିନ୍ତୁ ସମ୍ବଲପୁରୀ ବହୁତ ଅଲଗା। ଯେଉଁ ଭିତ୍ତିରେ ଇଂରେଜମାନେ ଓଡ଼ିଆକୁ ମାନ୍ଯତା ଦେଇଥିଲେ, ସମ୍ବଲପୁରୀ ଆଜି ସେଇଠି।
ଅଣଓଡ଼ିଆଙ୍କୁ ଭଗବାନ ବୋଲି ମାନିନେବା ହୀନମନ୍ୟତାର କାରଣ। ଅନ୍ୟ କୌଣସି ଦୋଷ ନାହିଁ କି ଅଭାବ ନାହିଁ। ଜାତି ହିସାବରେ ଆମେ ସମସ୍ତଙ୍କ ଠାରୁ ଉପରେ। ମୋର ଦୀର୍ଘ ଅଭିଜ୍ଞତାରୁ କହୁଛି।
ମୁଁ ନିଜେ ଦେଖିଥିବା ସମୟ କଥା କହୁଛି। ଓଡ଼ିଆ ଭାବରେ ଗର୍ବ କରିବା ପାଇଁ ବହୁତ କିଛି ଜିନିଷ ଅଛି ଯାହା ବିଷୟରେ ଖୁବ୍ କମ୍ ଲୋକ ଜାଣିଛନ୍ତି।
ଭୋଜପୁରୀ ଭାଷାକୁ ଏଇ ଗୀତ ଓ ସିନେମା ମାଧ୍ୟମରେ ସେମାନେ କୋଉଠୁ ନେଇ କୋଉଠି ପହଞ୍ଚେଇଦେଲେ ତା ଆମେ ଦେଖିଛେ। ତେଣୁ ସୃଜନଶୀଳ କ୍ଷେତ୍ରରେ ସମାଲୋଚନା କରିବାଟା ଠିକ୍ ହେବ ନାହିଁ।
ଓଡ଼ିଶାରେ ବାସ କରୁଥିବା ପ୍ରାୟ ଅର୍ଦ୍ଧେକ ଲୋକଙ୍କର ମାତୃଭାଷା ମୋ ମାତୃଭାଷାଠାରୁ ଅଲଗା। ସେମାନଙ୍କର ସୃଜନଶୀଳତା ପାଇଁ ପୂର୍ଣ୍ଣ ସ୍ବାଧୀନତା ରହୁ। ଆପଣଙ୍କ ଭୟ ରାଜନୈତିକ ପରିଣାମ ଉପରେ ଓ ସେଇଟା ଏକ ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ତଥା ଜଟିଳ ବିଷୟ। ଦୁଇଟାକୁ ଏବେ ନମିଶାଇଲେ ଭଲ ହେବ ବୋଲି ମୁଁ ଭାବୁଛି।
ସଜାଗ ଓଡ଼ିଆ ମାନଙ୍କୁ ଅନୁରୋଧ ଯେ ଅନ୍ୟ ପ୍ରଦେଶର ବ୍ଯାପାରକୁ ନେଇ ବେଶୀ ଚିନ୍ତିତ ନହୋଇ ଓଡ଼ିଶାରେ ଯେଉଁ ଗୁରୁତର ପରିସ୍ଥିତି ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି ସେ ଦିଗରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ଲାଗି ଚେଷ୍ଟିତ ହୁଅନ୍ତୁ। ସେହିପରି, ଭାରତ ବିଷୟରେ ବିଶେଷ ସମୟ ନଷ୍ଟ ନକରି ଆମ ନିଜ ରାଜ୍ଯ ଓ ଭାଷା ପାଇଁ କଣ କରିବା ଉଚିତ ତା ସକାଶେ ସଙ୍କେନ୍ଦ୍ରୀତ ହେବା ଦରକାର।
ଭୀମ ଭୋଇ ଯେପରି ବୌଦ୍ଧ ଓ ଜୈନ ଧର୍ମ ଦ୍ବାରା ପ୍ରଭାବିତ ଥିଲେ, ଭକ୍ତକବି ମଧୁସୂଦନ ରାଓ ମଧ୍ଯ ବ୍ରାହ୍ମଧର୍ମାବଲମ୍ୱୀ ଥିଲେ। ରେ ଆତ୍ମନ୍ ଭଳି ତାଙ୍କର ବହୁ କବିତା ଓଡ଼ିଶାର ପୁରପଲ୍ଲୀରେ ପରିଚିତ। ଦୁଃଖର କଥା ଯେ, ସେହି ଗୀତଗୁଡ଼ିକର ମର୍ମ ନବୁଝି, ଦୃଶ୍ଯବନ୍ଧ ବା ଭିଡ଼ିଓ ପ୍ରସ୍ତୁତକାରୀମାନେ ବିଭିନ୍ନ ଦେବଦେବୀଙ୍କର ଛବି ଭର୍ତ୍ତିକରୁଛନ୍ତି।
ଏଇ ଝୁମା ଝୁମା ଦୃଶ୍ଯବନ୍ଧ
ରଜନୀ ଗୋ ଦୃଶ୍ଯବନ୍ଧ
ଆଜି ଦିବସରେ ସଭ୍ଯତାର ଭବିଷ୍ଯତ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ସମୀକ୍ଷା କରିବାର ସୁଯୋଗ। ପୁରାତନର ଦୁଷ୍ପ୍ରଭାବରୁ ମୁକ୍ତ ହେବାର ଓ ସମାଜରୁ ଭେଦଭାବ ଦୂର କରିବାର ଉପାୟ ସ୍ଥିର କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ। ଏ ସନ୍ଦର୍ଭରେ ଶ୍ରୀମା ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦଙ୍କ ଦର୍ଶନ ଏକ ବିଶାଳ ଆଲୋକସ୍ତମ୍ଭ ସଦୃଶ। କେବଳ ଭାଷାର ରକ୍ଷା ପାଇଁ ଆମେ ଅଣଓଡ଼ିଆଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ସଚେତନତା ବିତରଣ କରୁଛେ।
ନିର୍ବାଚନରେ ହାୱା ଉପରେ ନିର୍ଭରକରିବା ଏକ ଅଭ୍ଯାସ ହୋଇଗଲାଣି। ଯିଏ ଜିତିବ ତାକୁହିଁ ଭୋଟଦେବାର ପ୍ରଥା ଏକରକମ ବଦ୍ଧମୂଳ ହୋଇଗଲାଣି। କିନ୍ତୁ ଗଣତନ୍ତ୍ର ନିଜର ବୁଦ୍ଧିଖଟେଇ ଅନୁଶୀଳନ କରିବାର ଆହ୍ବାନ। ମନେରଖନ୍ତୁ ଯେ ଆପଣ କେଉଁଦଳର କ୍ରୀତଦାସ ନୁହଁନ୍ତି। ଯେ କୌଣସି ସ୍ବାଧୀନ ପ୍ରାର୍ଥୀଙ୍କୁ ଭୋଟଦେଇ ନିଜର ସ୍ବାତନ୍ତ୍ର୍ଯ ସାବ୍ଯସ୍ତ କରନ୍ତୁ।
ଗଣତନ୍ତ୍ର କ'ଣ କେବଳ ଏକ ଧୂଆଁବାଣ?
ନାଁ, ଏହା ହେଲା ଆଶାର ପ୍ରଦୀପ
ଆଉ ଭରସାର ଦ୍ଯୋତକ।
ମଣିଷ ମନର ଯେତେ ଆକାଂକ୍ଷା ଆଶଙ୍କା
ଯେତେ ସ୍ବପ୍ନ ଯେତେ ଉନ୍ମାଦନା ଓ ଅପେକ୍ଷା
ସେ ସବୁର ଯିଏ ଏକମାତ୍ର ସମାଧାନ
ମର୍ତ୍ତ୍ଯରେ ଇଶ୍ବର ରୂପି ତାର ଗଣତନ୍ତ୍ର ନାମ।
ପହଲେ ଆପ୍ ଭାବଧାରା ତ୍ଯାଗର ପ୍ରବୃତ୍ତି
ସତ୍ଯର ପ୍ରତିଷ୍ଠା ସର୍ବଶ୍ରେଷ୍ଠ ଗୁଣ ଭିତ୍ତି।
ଛକମୁଣ୍ଡେ ଗଦା ହୋଇ ନୂଆଲୁଗା ପିନ୍ଧି
ଚଢ଼ାଚଢ଼ି ହୁଅ ହାତେ ଫୁଲମାଳ ଧରି
ମୂର୍ତ୍ତିବେକେ ପକେଇ ଲଭିବ ଆତ୍ମଶ୍ଲାଘା
ଲୁଚେଇକି ନିଜର ସମସ୍ତ ଦୁର୍ବଳତା।
ସମାଜର ଅଣ୍ଢଣିଆ ବୁକେ ଦେଇ ପୁଟ
ଫୁଲ ତ ଛଳନା ଆଉ ମୂର୍ତ୍ତି ବି ଖେଳନା
ଛାଡ଼ି ମିଥ୍ଯା ପ୍ରହସନ ଶ୍ରଦ୍ଧାଞ୍ଜଳି ପ୍ରଥା
ଗାନ୍ଧୀ ଖୋଜ ଏହି ଆମ ଲୋକଙ୍କ ଭିତରେ।
#ନୂଆସକାଳଆସିବ #SavitriEra
୨୦୦୭ରେ ଯେତେବେଳେ ମୁଁ ସାବିତ୍ରୀ ଇରା ପାର୍ଟି ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲି ସେତେବେଳେ ଅଧିକାଂଶ ଅସନ୍ତୋଷ ପ୍ରକାଶ କରିଥିଲେ ଏବଂ ମର୍ମାହତ ହୋଇଥିଲେ। ଶ୍ରୀମା ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦଙ୍କୁ କିପରି ରାଜନୀତିର ପଙ୍କିଳ ରାସ୍ତାକୁ ଟାଣି ନିଆଯିବ? ଆଜି ଯେତେବେଳେ ହିନ୍ଦୁତ୍ୱ ଦେଶ ଉପରେ ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ବିଶ୍ୱଦୃଷ୍ଟି ଲଦିବାକୁ ଉଦ୍ଯତ, ମୁଁ ଠିକ୍ ପ୍ରମାଣିତ ହୋଇଛି।
ନିର୍ମଳ ସରକାର ଶୀର୍ଷକ ଛଦ୍ମନାମରେ ସମ୍ବାଦ ସମ୍ପାଦକଙ୍କୁ ପତ୍ର ଲେଖୁଥିବା ଜଣେ ପୁରୁଣା ପାଠକର @tanaya_p ମହୋଦୟାଙ୍କୁ ନୂତନ କାର୍ଯ୍ୟଭାର ଗ୍ରହଣ କରିବା ଅବସରରେ ଅଭିନନ୍ଦନ। ପ୍ରକାଶ ଥାଉ କି ସମ୍ବାଦ ସେ ସମୟରେ ଏକ ବିପ୍ଲବ ଆଣିଥିଲା ଓ ମୋର ବୌଦ୍ଧିକ ବିକାଶରେ ବିଶେଷ ସହାୟକ ହୋଇଥିଲା। ପ୍ରଥମ ସମ୍ପୀଦକ ସୁରେନ୍ଦ୍ର ମହାନ୍ତିଙ୍କୁ ପ୍ରଣାମ।
ପ୍ରସଙ୍ଗଟି ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦ ଗାନ୍ଧୀଙ୍କ ଉପରେ କ’ଣ ମନ୍ତବ୍ୟ ଦେଇଛନ୍ତି ତାହା ନୁହେଁ ବରଂ ରାହୁଲ ଗାନ୍ଧୀଙ୍କ ସର୍ବଶେଷ ବକ୍ତବ୍ୟ ବିଷୟରେ ସେ କ’ଣ କହିବେ? ଯେହେତୁ ସେ ଏକ କାବ୍ୟିକ ଭାଷାରେ ଲେଖିଛନ୍ତି ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦ ତାଙ୍କର ପର୍ସିଅସ ଦ ଡେଲିଭରର ନାଟକଟି ପଢ଼ିବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦେବେ।
incarnateword.in/cwsa/3/the-leg…
incarnateword.in/cwsa/3/the-leg…
ଓଡ଼ିଆ ଅମାର: ପ୍ରଣବ କିଶୋର ପଟ୍ଟନାୟକ - କଥାଚିତ୍ର ଗୀତ ତାଲିକା odiaamara.blogspot.com/2023/10/blog-p…
ନିଶ୍ଚୟ। ଏ ସବୁ ତ ସର୍ବସାଧାରଣଙ୍କ ପାଇଁ। ଅନୁବାଦ ତ ନୁହେଁ ଲିପ୍ଯନ୍ତର କରିବେ ବୋଧେ। ଧନ୍ଯବାଦ।
ଆଜି ବିରହିଣୀ ଆଖିର କଜଳ - ମହମ୍ମଦ ହବିବ୍ (ସଜଫୁଲ)। ସଙ୍ଗୀତ - ରାଖାଲ୍ ଚନ୍ଦ୍ର ମହାନ୍ତି। ଚାରଣୀରେ ପୁରୁଣା ଗୀତର ସମ୍ଭାର।
ରୀତି ଯୁଗ
ଭକ୍ତ କବି ଦୀନକୃଷ୍ଣ ଦାସ (୧୬୫୦ - ୧୭୧୦)
କବି ସମ୍ରାଟ ଉପେନ୍ଦ୍ର ଭଞ୍ଜ (୧୬୭୦ - ୧୭୪୦)
ବନମାଳୀ ଦାସ (୧୭୨୦ - ୧୭୯୩)
ବ୍ରଜନାଥ ବଡ଼ଜେନା (୧୭୩୦ - ୧୮୦୦)
ଅଭିମନ୍ୟୁ ସାମନ୍ତସିଂହାର (୧୭୬୦ - ୧୮୦୬)
କବିକଳହଂସ ଗୋପାଳକୃଷ୍ଣ ପଟ୍ଟନାୟକ (୧୭୮୪ - ୧୮୬୨)
କବିସୂର୍ଯ୍ୟ ବଳଦେବ ରଥ (୧୭୮୯ - ୧୮୪୫)
ଗୌରଚରଣ ଅଧିକାରୀ (୧୮୧୪ - ୧୮୯୦)
ଯେଉଁମାନଙ୍କର ମାତୃଭାଷା ଓଡ଼ିଆ ସେମାନେ ଯେଉଁ ଭାଷାରେ କଥାବାର୍ତ୍ତା କରନ୍ତୁ ପଛେ ଜୀବନସାରା ଓଡ଼ିଆକୁ କେବେ ଭୁଲି ପାରିବେ ନାହିଁ। କିନ୍ତୁ ଓଡ଼ିଆକୁ ଭଲପାଇବା ଲାଗି ଉପଯୁକ୍ତ ଉପାଦାନ କଣ? ରୀତି ଯୁଗର କାବ୍ୟ ବା ଓଡ଼ିଶୀ ସଙ୍ଗୀତ ଯଦି ସେମାନଙ୍କୁ 'ଶିକ୍ଷା' ଦିଆଯାଏ ତେବେ ସେମାନେ ତେରୀ ଆଁଖ୍ୟା କା ୟୋ କାଜଲ ଆଡ଼କୁ ମୁହେଁଇବା ସ୍ବାଭାବିକ।
ରାମନାଥ ଗୋଏଙ୍କାଙ୍କ ମୃତ୍ଯୁବାର୍ଷିକୀ ଉପଲକ୍ଷେ ଇଣ୍ଡିଆନ ଏକ୍ସପ୍ରେସରେ ଲେଖାଟିଏ ଦେଖିଲି। ଦେଶରେ ଗଣତନ୍ତ୍ରର ରକ୍ଷା ପାଇଁ ଅତୁଳନୀୟ ଅବଦାନ ତାଙ୍କର। ଓଡ଼ିଶାରେ ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦ ପାଠଚକ୍ର ଆନ୍ଦୋଳନର ଅନ୍ୟତମ ମୁଖ୍ଯ ପୁରୋଧା ରାମନାଥ ପଣ୍ଡା ସ୍ମରଣକୁ ଆସିଲେ। ପ୍ରପତ୍ତି ଜୟପୁରରେ ଅଧ୍ଯାପକ ଥିଲାବେଳେ ନବଜ୍ୟୋତି ପ୍ରକାଶନରେ ସେ ସହଯୋଗୀ ଥିଲେ।
ମୋଦୀଙ୍କୁ ଓ ହିନ୍ଦୁତ୍ୱକୁ ବିରୋଧ କରୁଥିବା ଲୋକମାନେ ନାଚାର ଭାବରେ ମୁଖ୍ଯମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କୁ ସମର୍ଥନ କରିବାଟା ଦୁର୍ଭାଗ୍ଯଜନକ। ଗଣତନ୍ତ୍ରକୁ ରକ୍ଷା କରିବା ନିମନ୍ତେ ସେମାନେ ଆଦୌ ଚିନ୍ତିତ ନୁହନ୍ତି। ଏହି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ ସାବିତ୍ରୀ ଇରା ପାର୍ଟିକୁ ସହଯୋଗର ହାତ ବଢ଼ାଇ ନିଜର ସ୍ବାଧୀନଚେତା ମନୋଭାବ ତଥା ବୌଦ୍ଧିକ ପରାକାଷ୍ଠାର ପରିଚୟ ଦିଅନ୍ତୁ।
ବିଜୁ ପଟ୍ଟନାୟକ ଓ ଅକ୍ଷୟ ମହାନ୍ତି ଆଜି ଦେବତା ପରି ପୂଜା ପାଉଛନ୍ତି କିନ୍ତୁ ଉଭୟଙ୍କ ଭିତରେ ବେପରୁଆ ଭାବ ଓ ଏକଛତ୍ରବାଦୀ ଆଚରଣ ଥିଲା। ବିଜୁଙ୍କ ପୁଅତ ଚବିଶ ବର୍ଷ ପରେ ଆଉ ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷ ସକାଶେ ଅଣ୍ଟା ଭିଡ଼ିଲେଣି କିନ୍ତୁ ଅକ୍ଷୟଙ୍କ ପୁଅ ସେଯାଏ ପହଞ୍ଚି ପାରିଲେ ନାହିଁ। ସେ ତୁଳନାରେ ପ୍ରଫୁଲ୍ଲ କରଙ୍କ ପୁଅ ଯଥେଷ୍ଟ ସଫଳତା ହାସଲ କରିଛନ୍ତି।
ଏଇଟି ମୂଳ ଗୀତ ନୁହେଁ। ମହିଳା କଣ୍ଠ ମଧ୍ଯ ଅଲଗା।
[ଗୁଡ଼ିଗୀତ ବଜାରକୁ ଆସିବା ପରେ କେବଳ ‘ଲଚକମାଣି ଗୁଡ଼ି’ ବିକ୍ରି ହେଉଥିଲା] - ସୂର୍ଯ୍ୟ ଦେଓ
https://twitter.com/NathTusar/status/1709960663379136968?t=ywknxh7oESa3z1CXjVWUCQ&s=19
No comments:
Post a Comment